248818
 
 
 
 
 

     Menu:

> Startscherm
> Schrijvers
> Verhalen
> Open verhalen
> FAQ
> Vintage

Gods liefde
1
Door: Berdien
Commentaar van de schrijver:
Categorie: Gedachten
Geschatte leestijd: ca. 2 minuten

Er is 1tip die ik je wil geven bij het lezen van deze tekst. Hou je Bijbel bij de hand.
De afgelopen dagen ben ik gaan na denken over bepaalde teksten uit de Bijbel. Deze teksten hebben een bijzondere betekenis voor mij of raken mij. Daarom wil ik hoe heg iets soms mag klinken toch respect vragen.

Allereerst neem ik je mee terug naar het kerst evangelie. Heel afgezaagd zou je denken, maar dat is het niet. Leer nu eerst Mattheüs 2 : 13-18 door. Dit is in de tijd net na Jezus geboorte. Herodus is o dat moment woedend, en leef je nu is in hem in. Je bent koning over een groot land, en je bent absoluut vorst. Alles gaat goed tot op het moment dat er een paar wijzen bij de deur van je paleis aankloppen. Uit verhalen weet je dat ze altijd de waarheid spreken. Dus je laat ze netjes binnen en laat ze hun verhaal vertellen. Hun verhaal gaat als volgt: Een paar dagen geleden zagen we een heldere ster. Deze ster was vele malen helderder dan alle andere sterren. We hebben opgezocht wat het betekende.
Maar als je de betekenis hoort slaat de schrik je om het hart. De koning der joden is geboren. Dat betekend dat je niet de enige koning meer bent in je land. Je koningschap zou gauw ten einde komen. Dus het enige wat je kan doen is alle jongens onder de 2 jaar in het land laten vermoorden. Alleen zo kan je je eigen eer redden. En zo gezegd zo gedaan, je laat alle jongens onder de 2 jaar vermoorden.
Her laten we Herodus met rust. Het gedeelte dat mij het meest raakt is de verzen 18 en 19. Hieruit blijkt dat God dit al voorspeld had. Hij wist dus wat er ging gebeuren. Nu is mijn grote vraag waarom Hij dan Jezus naar de aarde stuurde? Want wat als Jozef niet had geluisterd. Dan was Jezus gestorven voordat hij aan zijn werk kon beginnen. Maar God stuurde toch Zijn zoon naar de aarde. In deze 2 verzen alleen al kan je de ongelofelijke grote liefde van God lezen.
Bewaar deze verzen dus in je hart en herinner je voor eeuwig de liefde van God!
Gepost op 27-12-2008 om 17:00 uur
391 keer gelezen

Alle verhalen in deze serie (Gods liefde)
Alle verhalen van deze schrijver (Berdien)

Dit werk is ingezonden op http://www.blocnoot.nl en blijft te allen tijde eigendom van de feitelijke auteur van het werk (of bloCnoot zolang de auteur niet kan worden teruggevonden). Zonder toestemming van de feitelijke auteur mag dit werk niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen. BloCnoot zal nooit toestemming geven indien de auteur niet teruggevonden kan worden. Mocht er sprake zijn van misbruik van de inhoud van het gepubliceerde werk op welke manier ook zullen er (in samenspraak met de auteur) stappen ondernomen worden.